søndag 19. april 2015

Gjesteblogg: Hva en ungdomsskoleelev finner interessant i drikkevareindustrien

Denne uken har min sønn Torstein  på 15 år hatt arbeidsuke som vinjournalist og i mitt andre firma, Jaksland Invest. En av oppgavene han fikk var å gå inn på de forskjellige nettmagasinene i drikkevarebransjen og finne nyheter som var spennende. Her er resultatet fra ungdomsskoleelvens perspektiv.

Hus av champagneflasker og gratis øl

Tekst: Torstein Kvernmo 
En 52 år gammel russisk mann har bygget et hus av bare champagneflasker. Han samlet sammen over 12.000 flasker og byggde et hus på 99 kvadrat meter. Flasketutene peker innover sånn at han kunne ha isolasjon mellom flaskene både for å holde huset varmt, og sånn at flaskene holdt sammen. På utsiden av huset ser mann baksiden av flaskene, men inni huset ser det ut som et helt vanlig hus. Huset ble gitt som bryllupsgave til hans eldste sønn, og husbyggeren er sikker på at huset kommer til å stå i minst 100 år.
Kilde: rg.ru
Noen andre som har mange flasker er de fire unge guttene som ble stoppet av politiet for å frakte et lass med 2000 øl bokser og forskjellige typer brennvin. De skulle til Alabama for å ha fest med noen folk i spring break ferien. I lastebilen de hadde med seg var det 106 atten-pakker med lett øl, 12 pakker med corona øl og fem liter vin. Politiet stoppet dem fordi de hadde et utgått skilt på lastebilen. Men når de fikk se innholdet i lastebilen ble det fort glemt. Faren til en av studentene sier at han er i sjokk og er veldig forvirret etter hendelsen.  
Hvis du ikke gidder å frakte ølbokser kan du ta turen til London og kikke på den nye Carslbergreklamen. Det danske ølbryggeriet har satt opp en svær plakat som gir gratis øl. På plakaten er det ei kran man kan tappe så mye øl som man vil fra. Ifølge markedsføringsmagasinet The Drum så er plakaten det første av ett års reklame kampanje som skal vare ut desember 2015. Det vil være nye Carlsbergreklamer hver måned fram til jul. Manageren av Carlsberg UK, Dharmesh Rana, har sagt at de har en rekke ideer i tillegg til TV-kampanjen som vil få mange folk til å begynne å drikke Carlsberg.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar