tirsdag 5. oktober 2010

Mystisk vin spolert av Posten?

Jeg har opplevd mye rart av Posten de senere årene, og ukens sutring går sannelig ut over det norske postvesenet.

Det franske pr-byrået Clair de Lune har for tiden en uformell konkurranse gående. 85 vinbloggere rundt om i verden har fått tilsendt tre flasker mystisk vin som skal identifiseres. Hele stuntet kalles Secret Wine . Den som først finner frem til hvilke appellasjon disse tre flaskene kommer fra stikker av med en vinreise for to personer. Hemmelighetskremmeriet begynte å dukke opp i min e-postkasse i august, og min nysgjerrige natur lot seg vekke. Jeg meldte min interesse for å delta og var spent på om/når vinene ville dukke opp. Sporingsmelding kom, og jovisst, vinene har ankommet landet, men pinadø om de kommer frem til meg.

Vin som kommer på denne måten må selvsagt innom en import/tollvurdering. Helt greit. Jeg fylte ut informasjonskjema fra posten, bare for å få purring på det innsendte skjemaet noen dager senere. Jeg bruker e-post, posten sender brev. Det går ikke noe raskere av den grunn. Men omsider viste sporingen at pakken var lagt til fortolling. Men det tar også tid. Mens jeg skriver denne posten har endelig pakken gått gjennom tollen. Konkurransen ender 10. oktober, så nå spørs det om min pakke finner veien hit til Trøndelag før fristens utløp. Jeg venter i spenning, og lover uansett smaksnotater her på bloggen.

Dette er en uskyldig liten sak, og mye mindre alvorlig enn den gangen Posten rotet bort min eksamensoppgave til BI sendt med ekspress-over-natten (Lang historie, endte godt tilslutt)

Men det er litt trist egentlig at når verden blir mindre og mulighetene større som følge av teknologiske nyvinninger så må vi fortsatt vente i ukesvis på at posten skal nå fram.



3 kommentarer:

  1. Dette har hendt meg mange ganger også og det er veldig irriterende. Tilslutt fant jeg et "hemmelig" telefonnummer som posten har på tollavdelingen. Det er ikke hemmelig men de er ikke særlig happy å annonsere det heller. Nummeret er: 24 14 76 00 Det hjelper å ringe å klage. Om mange nok gjør det så kanskje skjerper de seg... Vi får leve i håpet.

    SvarSlett
  2. Jøss, du meldte deg på du? Jeg tenkte at disse flaskene sikkert ikke kommer frem jeg, så jeg lot være.....

    Ang Posten er jo ikke de særlig glade i service, særlig ikke når jeg må på Kiwi som er blitt mitt lokale postkontor. Der er det en gjeng ungdommer som ikke har det særlig travelt med å hjelpe en. En annen ting jeg elsker er når varen man har kjøpt kom på 201,30 og man får forenklet fortolling. Da får jeg Sovjet vibber.....

    SvarSlett
  3. Jeg har fortsatt ikke fått pakken min, og det har blitt torsdag 7. oktober. Men den er visstnok på vei. Vi får klage litt alle sammen. Takk for telefonnummer. Spre det rundt!

    SvarSlett