lørdag 24. januar 2009

Rolige dager og mavetrøbbel

Dag 10 - 10. januar
Rolig dag i dag. Tok taxi til Colva for å kjøpe solkrem, brus og annet drikke. Kjøpte med indisk Signatur whisky som er en god og vellaget whisky. Den skal være med hjem. Vi kjøpte også med ei flaske indisk brandy, Honey Bee, til frokostkaffen. Den koster like mye som tre bokser Schweppes Tonic. 145 rupis = Den smaker som hjembrent med cognacessens. Den søtlige spritsmaken dominerer fullstendig i ettersmak og hovedsmaken er karamell. Ikke den helt store opplevelsen. Hjemme ble det avslapping ved bassenget før vi ruslet ned for ei ettermiddagsøkt på stranden. Middag på Sunshine Beach Shack der en smilende dame serverte oss... ja, hva tror du ... javisst: kylling.

Dag 11 – 11. januar
Nå er magen min i ulage. Dagen i dag er derfor tilbragt på terrassen og på do. Torstein har heller ikke magen i orden. De to andre er (foreløpig) bra, og har badet i bassenget. Det har ankommet en stor familie tyskere? som røyker under oss ustanselig, og jentungen deres i fem-seksårsalderen både løper rundt og bader naken. Det får ungene til å vemmes, og jeg synes også det er ekkelt.
Rune og Maria gikk ned på stranden får å finne mat. Høres ut som de leter etter noe som er skylt opp av sjøen, men vi håper på noe take-away. Det blir det. Kylling og chips som smakte bra. Hadde en flaske Celeste fra Torres fra flyet, og den var utrolig god nå. Hadde jeg smakt den hjemme hadde jeg nok kritisert eikebruken, men nå smaker alt som smaker vin godt.
Maria lengter hjem. To uker er litt lenge for de små. De savner senga si og maten hjemme. Maten kan jeg være enig i. Jeg fantaserer om hjemmelaget pizza og hjortkjøtt. Til og med en burger fra MacDonalds hadde vært bra. Ikke fordi maten her er fæl. Det er godt, men det er så likt (kylling) og så sterkt. Fisken er best, men det går mest i kylling.

Så er det leggetid sammen med billene våre.Vi har nemlig noen bittesmå, brune biller i senga. De er små, men de biter. Av og til dumper de ned ingenstedsfra, og av og til har de inntatt senga før vi legger oss.

Dag 12 - 12. januar
Bedre form alle sammen i dag. Likevel tar vi det med ro. Bassengbading og sol på formiddagen. Utrolig varmt i dag. Helt skyfri, blå himmel. Ingen dis eller vind som senger temperaturen ned mot 30 grader. Plutselig dukket det opp en mann i bassenget med svømmebriller. Han svømmer så sakte. Jeg har aldri før sett noen som har svømt så sakte. Det var så vidt han beveget seg, men cm for cm kommer han seg over til den andre siden. Så hviler han, og så er det på'n igjen. Merkelig. På ettermiddagen gikk vi ned på stranden for lunsj/middag. Vi spiste en hel "red snapper", og orket ikke noe til kvelds. Etterpå la vi oss en stund på solseng, før Rune måtte løpe hjem. Han skulle på do, og rakk det akkurat. Nå er det hans tur. Jeg har blitt solbrent av bassengsolinga. Vi har kjøpt solkrem som ikke er noe tess. For gammel og dårlig. Overkroppen er helt rød som en hummer, og forsiden av bena er ganske røde de også. Det er ingen stygg forbrenning, men jeg kjenner det er varmt og rødt.
Sengetid i 9-tida, men tittet på tv en stund. Fawlty Towers, nyheter og Golden Globe utdeling. Vi føler oss helt isolert her. Vet ikke hva som foregår hjemme av nyheter. Det er fortsatt krig og uro i midtøsten sies det på nyhetene, men det kunne jeg faktisk ha forutsett.